Психологія

Онлайн – це сучасна психологічна допомога

Від автора: поки одні фахівці з недовірою дивляться на новий формат, інші – приваблюють все більше клієнтів.Реальність така, що все більше сфер життя переходить в онлайн. У клієнтів вже є потреба в інтернет-консультуванні і з кожним роком вона буде рости. Якщо ви освоїте новий формат, то зможете істотно розширити географію клієнтів і підвищити свій дохід.

Ефективно онлайн-консультування?

Перші результати, звернувся до психолога людина починає відчувати вже під час першого тижня. Онлайн сесія укупі з чат-підтримкою володіє значно більшим фокусирующим ефектом, дозволяючи фактично не переривати процес консультацій.

У США, де технологічний і терапевтичний процес у психології пішов далеко вперед, такий тип консультацій популярний понад 7 років і починає переважати над класичними методами.

Онлайн психотерапія: переваги та недоліки

Ви помічали, наскільки стрімко розвивається онлайн? Якщо не все, то дуже багато ми робимо за допомогою інтернету: покупки, спілкування, освіта, банкінг. У період пандемії онлайн послуги стали більш затребувані. Як і в інших сферах життя, використання інтернет технологій стало можливо і в психотерапії. Так, ви можете отримати кваліфіковану психологічну допомогу, не виходячи з дому.

Онлайн-формат допомагає психологу почати працювати з клієнтами, яким не підходять очні сесії.

Наприклад, з людьми, які не виходять з дому через хвороби, живуть в іншому регіоні чи просто не можуть виділити час на дорогу. Ще одна категорія клієнтів – люди, які хочуть зекономити. У багатьох психологів розцінки на онлайн-сесії нижче, ніж на очні зустрічі, адже з суми можна відняти витрати на оренду кабінету.

Інтернет-консультування також підходить для допомоги у кризовій ситуації або підтримки в перервах між очними сесіями. Загалом, для досвідчених психологів новий формат – це можливість охопити більше клієнтів, ввести додаткові послуги і збільшити дохід. Які переваги онлайн терапії? Розберемо докладніше.

Віддалений формат створює додатковий комфорт і рівень безпеки для клієнта, який може:

  • не показувати обличчя, вибравши голосове консультування;
  • залишатися анонімним – в тому випадку, якщо не укладає договір;
  • у будь-який момент попросити зробити перерву і відключити зв’язок, щоб заспокоїтися або виплакатися;
  • відповідати, коли йому зручно, вибравши формат асинхронної листування;
  • не виходити з дому і спілкуватися з психологом в максимально звичній обстановці.

Кому онлайн-формат може не підійти?

Онлайн-консультування може бути неефективно, коли:

  • Клієнт не зацікавлений у роботі. На віддаленій сесії невмотивованому клієнту легше саботувати процес. Наприклад, під час сімейної консультації, коли один з партнерів менш зацікавлений в тому, що відбувається.
  • Клієнт не може забезпечити комфортні і конфіденційні умови. Поряд з ним знаходяться інші люди, він постійно відволікається.
  • Працювати потрібно з серйозними порушеннями і без особистого контакту не обійтися.

Складності можуть виникнути, і коли робота ведеться з дітьми з СДУГ (синдром дефіциту уваги і гіперактивності). Проте в цілому онлайн-формат підходить для роботи з дитиною.

Особливості дистанційного консультування

Давайте розглянемо якими бувають формати онлайн-консультацій.

Синхронне спілкування

Ви можете спілкуватися з клієнтами в наступних форматах:

  • Відеозв’язок. Самий кращий варіант, так як психолог і клієнт бачать один одного. Це допомагає фахівцю налагодити терапевтичний контакт і краще відстежувати емоційний стан клієнта.
  • Аудіозв’язок. Наприклад, в месенджерах Telegram, Viber, WhatsApp. Часто формат використовується в перервах між основними консультаціями, коли клієнтові потрібна термінова підтримка. Спілкуватися можна в режимі дзвінка або відправляючи голосові повідомлення.
  • Листування в режимі реального часу в приватному чаті на спеціальній платформі, в додатку або месенджері. Підійде для клієнтів у кризових станах, яким потрібна екстрена допомога, а також для підлітків. Є безкоштовні і платні сервіси. Деяким клієнтам важко говорити про свої складнощі вголос, їм легше писати. Однак при листуванні клієнт не чує ваших інтонацій, а тому може спотворити зміст повідомлення, побачити в ньому докір, грубість, пихатість тощо Якщо клієнт в поганому настрої, якщо у нього проблеми з самооцінкою і взаємодією з оточуючими, ризик неправильного прочитання вище – людині і так вже здається, що всі налаштовані проти нього. Для таких клієнтів формат листування не підійде.

Плюссинхронного спілкування в тому, що воно живе, як при особистій зустрічі.Мінус– якщо є істотна різниця в часі, таке спілкування може бути незручним для вас або клієнта.

Асинхронна листування

Клієнт задає питання, фахівець відповідає не відразу, а через деякий час, в месенджерах, у чатах платних сервісів підбору психолога або по електронній пошті.

Підходить для клієнтів, у яких немає часу на повноцінний сеанс, і для тих, хто не може працювати в іншому форматі, наприклад, з-за соціофобії – боязні спілкування з людьми.

Плюси: можна повернутися до раніше написаного, проаналізувати конкретні слова і фрази, є можливість продумати хід бесіди, оскільки не потрібно відповідати негайно. Деякі з ваших рекомендацій клієнт може скопіювати, щоб повертатися до них, якщо знадобиться. Мінус: формат категорично не підходить, якщо потрібна екстрена допомога.

Формат консультування вибирає клієнт. Ви можете запропонувати варіанти, пояснити, чому один формат буде краще іншого, але останнє слово залишається за ним.

Що таке онлайн-терапія?

Онлайн-терапія – це спосіб спілкування з кваліфікованим дипломованим фахівцем в області психічного здоров’я по телефону або комп’ютера. Як правило, спілкування проводиться за допомогою відеодзвінків в месенджерах, в онлайн-чатах, або за допомогою звичайних телефонних дзвінків. У теж час, онлайн психологи є фахівцями в області психічного здоров’я, і як правило, проводять очні консультації аналогічні онлайн зустрічам.

Онлайн-терапія відрізняється від особистої терапії кількома нюансами. Онлайн психолог зазвичай не ставлять діагнози психічного здоров’я і не виписує лікарські препарати.

Пам’ятка для психолога – як провести успішну онлайн-сесію

Кілька важливих нюансів для ефективної роботи:

  • Нагадуйте клієнту про сеансі за 5 хвилин до початку. Це допоможе йому налаштуватися на спілкування і зніме занепокоєння про те, що ви запізнилися на зустріч.
  • Подбайте про стабільної якісної зв’язку. Ви не зможете консультувати клієнтів онлайн, якщо у вас часто обривається інтернет, пропадає звук, погано працює мікрофон.
  • Використовуйте можливості віддаленого зв’язку – ви можете відправляти клієнту зображення, схеми, показувати відеоролики.
  • Після закінчення сеансу можна відправити клієнту в чат коротке резюме по зустрічі та вправи, які він повинен робити самостійно в рамках терапії.
  • Налаштуйте двофакторну аутентифікацію скрізь, де це можливо. Це стосується не тільки акаунтів в соцмережах, але і електронної поштової скриньки. Якщо ви зробите це, зламати ваші акаунти буде у багато разів важче. Особливо ретельно оберігайте листування з клієнтами.

Related posts

Leave a Comment